ماهنامه الکترونيکي دوران شماره 175   خرداد ماه 1399
 

 
 

 
 
   شماره 175   خرداد ماه 1399


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
تغییر موضع مطبوعات جهان نسبت به شاه پس از 15 خرداد 1342

سند فوق که به فاصله یک ماه پس از قیام 15 خرداد 1342صادر شده تصریح دارد که مطبوعات اروپا، تا پیش از این قیام، تحت تاثیر تبلیغات رژیم شاه، تلاش می‌کردند مردم ایران را مخالف «اصلاحات ارضی و آزادی زنان» معرفی کنند ولی پس از قیام 15 خرداد به این نتیجه رسیدند که مردم، به واقع، مخالف شاه و حکومتش هستند:
موضوع: تحولات ایران
روزنامه‌های اروپا و آمریکا
تاریخ گزارش: 12/4/1342
مسافری که از اروپا آمده و شخص بی‌طرفی است، اظهار می نمود قبل از واقعه‌ی ۱۵ خرداد تقریباً روزنامه های اروپا راجع به تحولات ایران یا سکوت اختیار کرده بودند و یا اینکه روحانیون ایران را مخالف اصلاحات ارضی و آزادی زن ها معرفی می‌کردند و اعلیحضرت و اقدامات ایشان تعریف می‌کردند. ولی پس از ۱۵ خرداد و حوادث اخیر، تقریباً تمام روزنامه های اروپایی و روزنامه‌های آمریکایی که در اروپا چاپ می‌شوند مثل هرالدتریبیون، همه می‌نویسند مردم ایران مخالف شاه خود هستند و این انقلاب و قیام، علیه شاه ایران برپا گردیده است. به طوری که افکار عمومی مردم کشورهای آزاد، و حتی ایرانیان مقیم اروپا آمریکا متوجه وجود خطری برای رژیم ایران گردیده است.

این مطلب تاکنون 1376 بار نمایش داده شده است.
 
     استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز مي باشد.                                                                                                    Design: Niknami.ir