ماهنامه الکترونيکي دوران شماره 161   فروردين ماه 1398
 

 
 

 
 
   شماره 161   فروردين ماه 1398


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
پيش بيني انقلاب توسط استاد امام خميني(ره)

آيت الله شاه آبادي(ره) استاد عرفان امام خميني(ره) بودند كه حضرت امام در كنار تحصيل علوم حوزوي بلا استثنا در تمام درسهاي عرفاني ايشان شركت كرده و هميشه از ايشان با كلمه "روحي فداه" تجليل مي كردند.آيت‌الله نصرالله شاه آبادي فرزند آقاي شاه آبادي بزرگ، خاطره اي را در كتاب "عارف كامل" راجع به پيش بيني انقلاب اسلامي توسط پدرشان نقل كرده است كه خواندنش خالي از لطف نيست:
.... از دوراني كه در نجف در خدمت حضرت امام (قدس سره) بودم ، خاطره جالبي به ياد دارم . قبل از تشريف فرمايي امام به نجف، شبي در خواب ديدم كه در ايران، آشوب و جنگ است، به خصوص در خوزستان. سر تمام نخلهاي خرما قطع شده يا سوخته بود . در اين جنگ، يكي از نزديكان من شهيد شده بود. اين جنگ كه خيلي طولاني شده بود و فرماندهي اش را هم سيدالشهداء (ع) بر عهده داشتند، با پيروزي ايران تمام شد ...از خواب بيدار شدم .
پس از تشريف فرمايي امام به نجف ، اين خواب را براي ايشان تعريف كردم. ايشان تبسمي كردند و فرمودند: «اين جريان واقع خواهد شد» عرض كردم: چطور آقا؟! فرمودند : «بالاخره معلوم مي شود» من دوباره اصرار كردم و سرانجام ايشان فرمودند: «من يك نكته به تو مي گويم، ولي بايد تا زماني كه من زنده هستم جايي بيان نشود. زماني كه در قم در خدمت مرحوم والد شما بودم، بسيار به ايشان علاقه داشتم، به طوري كه تقريبا نزديكترين فرد به ايشان بودم و ايشان هم مرا نامحرم نسبت به اسرار نمي دانستند. روزي ايشان (آيت الله شاه آبادي بزرگ) براي من مسير حركت را بيان كردند و فرمودند : تو انقلاب خواهي كرد و پيروز هم مي شوي و جنگي برايتان در خوزستان رخ مي دهد كه يكي از اقوام ما نيز در آن جنگ به شهادت نائل خواهد شد. سپس فرمودند: حالا البته زود است ، تا آن زماني كه اين مسير شروع شود زود است اما مي رسد.»
اين حرف امام تا وقوع انقلاب و حتي تا جنگ ايران و عراق به ياد من نماند. يعني اصلا آن را فراموش كرده بودم. تا اينكه در يكي از سفرهايي كه به جبهه رفتم، ناگهان چشمم به نخلهايي افتاد كه سرشان قطع شده يا سوخته بود. در آن زمان به ياد آن خواب افتادم. مجددا در ارديبهشت 1363، وقتي برادرم (آيت الله حاج شيخ مهدي شاه آبادي) به شهادت رسيدند، دوباره يادم آمد كه حضرت امام (ره) از قول مرحوم والد فرموده بودند كه تمام جريانهاي خواب من اتفاق خواهد افتاد.

منبع:نشریه «گزارش تاریخ»

این مطلب تاکنون 1704 بار نمایش داده شده است.
 
     استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز مي باشد.                                                                                                    Design: Niknami.ir