ماهنامه الکترونيکي دوران شماره 96   آبان ماه 1392
 

 
 

 
 
   شماره 96   آبان ماه 1392


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
هژبر يزداني به روايت كيهان

روز 13 شهريور 1356 مصاحبه هژبر يزداني سرمايه دار معروف بهايي با نوشابه اميري خبرنگار روزنامه كيهان منتشر شد . اميري در مقدمه اين مصاحبه نوشت « مرد اسكناسهاي درشت و الماسهاي درشت تر روي صندلي راحتي نشسته است . لبخندهاي پر معني مي زند و سخت متحرك مي نمايد . كنار دستش تلفنهاي سبز و نارنجي و سفيد مرتب زنگ مي‌زنند . در تلفن نارنجي مي‌گويد « بانك ايرانيان را بخريد ، همه‌اش را » در تلفن سبز مي‌گويد « وضع كشت و صنعت راميان و سمنان را مرتب گزارش دهيد » و در تلفن سفيد مي‌گويد « قندها را يك روز زودتر بفرستيد »
او در يك لحظه هم در بلوچستان حضور دارد و هم در در كارخانه قند اصفهان . پاهايش در كفش كارخانه كفش ايران هستند و چشمانش نگران شركت كشت و صنعت ايران و آمريكا . در انگشتان چاقش سه انگشتر بزرگ جا گرفته اند . هر بار كه دستش را تكان مي‌دهد نور خورشيد از طريق انگشترها روي صورتم منعكس مي شود . انگشترها حداقل 75 ميليون تومان قيمت دارند و «آقا» چند تايي هم در خانه دارد .
هژبر يزداني امروز مالك بيشتر كارخانه‌هاي قند كشور از قبيل شيروان ، بجنورد ، قوچان ، اصفهان ، قزوين ، شازند و كرج است . بانك ايرانيان به طور كلي از آن اوست و در بانكهاي ايران و انگليس ، ايران و ژاپن ، صادرات ، بازرگاني و ... سهامدار عمده است و او به قول خودش امروز به اندازه مجموع تمام ميليونر هاي ايران ثروت دارد .
هژبر يزداني در تهران در خانه‌اي كه به قصر بيشتر شبيه است زندگي مي كند . عمارتي با تلويزيون مداربسته و كليه تجهيزات ايمني . خانه او 20 هزار متر مربع مساحت دارد . در خانه او مردها شبها در سالن بزرگي پر از فرشهاي ايراني و چلچراغهاي بزرگ بر مخده‌هاي ايراني تكيه مي‌زنند و كباب و كنياك مي‌خورند . البته در مشروبخواري زياده روي نمي‌شود ، چون هژبر ورزشكار است و نبايد موقع تيراندازي و يا ميل گرفتن دستش بلرزد .

منبع:روزنامه كيهان13 شهريور 1356

این مطلب تاکنون 3883 بار نمایش داده شده است.
 
     استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز مي باشد.                                                                                                    Design: Niknami.ir