ماهنامه الکترونيکي دوران شماره 183   بهمن ماه 1399
 

 
 

 
 
   شماره 183   بهمن ماه 1399


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
معرفی مجموعه «تاریخ انقلاب اسلامی»

«تاریخ انقلاب اسلامی» عنوان مجموعه‌ای ۱۰ جلدی است که به همت «موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت» راجع به وقایع انقلاب اسلامی ایران منتشر شده است. این مجموعه به تشریح حوادث دهه اول انقلاب در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی، جنگ، فتنه‌انگیزی‌ها و..... پرداخته و عناوین کتاب‌ها، گستره تحقیق در این حوزه‌ها را نشان می‌دهد.
عنوان کتاب اول: دولت موقت، از تشکیل تا استعفا (در 208 صفحه)
عنوان کتاب دوم: قانون اساسی از پیش‌نویس تا بازنگری (در 245 صفحه)
عنوان کتاب سوم: بنی صدر از انتخاب تا سقوط (در 384 صفحه)
عنوان کتاب چهارم: آشوب‌ها، ترورها و کودتاها (در 215 صفحه)
عنوان کتاب پنجم: جنگ تحمیلی از شروع تا پذیرش قطعنامه ۵۹۸ (در 327 صفحه)
عنوان کتاب ششم: آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی تا عزل (در 277 صفحه)
عنوان کتاب هفتم: حزب جمهوری اسلامی از تشکیل تا انحلال (در 220 صفحه)
عنوان کتاب هشتم: مجلس شورای اسلامی؛ دوره های اول، دوم و سوم (در 389 صفحه)
عنوان کتاب نهم: ریاست جمهوری؛ دوره های اول تا چهارم (در 304 صفحه)
عنوان کتاب دهم: رخدادهای فرهنگی دهه اول انقلاب (در 286 صفحه)
مجموعه کتاب‌های «تاریخ انقلاب اسلامی» در قطع وزیری منتشر شده و محتوای آنها سیری روان و مستند دارد. از جلد اول تا چهارم این مجموعه در سال ۱۳۹۲ چاپ و منتشر شده، از جلد پنجم تا هشتم در سال ۱۳۹۳ و مجلدات نهم و دهم در ۱۳۹۵ انتشار یافته است. بعضی از عنوان‌های این مجموعه طبعاً جز وقایع ادامه‌دار است و به یک جلد کتاب ختم نمی‌شود. برای مثال جلد هشتم این مجموعه که به بررسی تحولات مجلس شورای اسلامی پرداخته، فقط شامل دوره‌های اول تا سوم مجلس شده و بیش از آن ادامه نیافته است. همچنین جلد نهم راجع به ادوار ریاست جمهوری، تنها به دوره‌های اول تا چهارم پرداخته است. این بدان معناست که مجموعه «تاریخ انقلاب اسلامی» در بعضی مجلدات آن ناتمام است. به همین دلیل «موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت» در مقدمه جلدهای هشتم و نهم و دهم وعده داده که انتشار موضوعات مربوطه را ادامه خواهد داد.
«مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت» در سال 1372 و با هدف اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی شکل گرفت. این مؤسسه موفق شده است در زمینة معرفی انقلاب اسلامی و تبیین و نشر رهنمودهای حضرت امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب گام‌هایی بردارد. محصولات این موسسه، برای رفع نیازهای فکری همه گروه‌های سنی مفید است.
ساجدی

این مطلب تاکنون 1084 بار نمایش داده شده است.
 
     استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز مي باشد.                                                                                                    Design: Niknami.ir