ماهنامه الکترونيکي دوران شماره 122   دي ماه 1394
 

 
 

 
 
   شماره 122   دي ماه 1394


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
نگاهی به یک سند لانه جاسوسی :
خاندان سلطنتی به ایران و به ملت بی علاقه اند

قسمت A/2 - محرمانه
خانواده سلطنتی
19 ژانویه 1975
به طور کلی تصور می رود که اکثر اعضاء خانواده سلطنتی به درجات مختلف فاسد ٬ غیراخلاقی و به مقدار زیادی نسبت به ایران و ملت ایران بی علاقه هستند. زندگی های تجملاتی و گران قیمت آنان ٬ پارتی بازی و دخالت آنان در امور تجارت های دولتی و خصوصی ٬ باعث گسترش این نظریه در بین مردم شده که دو پسر اشرف ٬ یعنی شهریار و شهرام ٬ عمیقاً در سوءاستفاده های متعدد مالی در شرکتهای تجاری دست دارند.
تصمیمات سیاسی تا اندازه ای از طرف شاه گرفته می شود. اما احتمالاًتعدادی از اعضاء خانواده سلطنتی در این امور نفوذدارند. در کنفرانس رامسر سپتامبر سال 1975 فرح مؤدبانه اما در انظار عمومی ٬ در مورد حقوق اجتماعی وتحصیلات با شاه مخالفت کرد واز آن زمان اوشروع به صحبت کرده و در طی دو سال ٬ نقش عمده ای در قدرتمند کردن رژیم ایفاء کرده است. فرح محبوب ترین عضو خانواده پهلوی در نزد مردم است. ولیعهد رضاپهلوی در حال حاضر به سوی قدرت مرکزی در حرکت است ٬ اما به نظر نمی رسد آن موفقیتی را که در وجود شاه است ٬ در او پیدا کرد. از او به عنوان محصلی در حد متوسط نام برده می شود. در مورد تحصیلاتش شایعات زیادی وجود دارد ٬ ولی شاه اصرار دارد که او حداقل تا پایان تحصیلات دبیرستانی در ایران بماند. بجز فرح و اشرف ٬ شاه به عضو دیگری از خانواده سلطنتی در امور سیاسی اطمینان ندارد. دیگر کسان شاه ٬ خواهرش شمس و فاطمه به او نزدیک هستند. برادرانش غلامرضا و عبدالرضا از صحنه سیاسی به دور هستند. تعدادی از اعضاء خانواده سلطنتی تا اندازه ای فاسد ٬ فاقداخلاق و بی علاقه به مردم تلقی می شوند واین بیشتر به خاطر زندگی اشرافی و مشاغلی که هم در دولت و هم در بخش خصوصی دارند ٬ می باشد.

منبع:دوره 11 جلدی اسناد لانه جاسوسی، موسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی، كتاب اول ، صفحه 276

این مطلب تاکنون 2812 بار نمایش داده شده است.
 
     استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز مي باشد.                                                                                                    Design: Niknami.ir