ماهنامه الکترونيکي دوران شماره 42   ارديبهشت‌ماه 1388
 

 
 

 
 
   شماره 42   ارديبهشت‌ماه 1388


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
دردسر فرح پهلوي!

روزنامه ديلي اكسپرس در صفحه سوم شماره 11 دسامبر 1975 (21 آذر 1354) در گزارشي به بررسي مشكل خاندان سلطنتي از جمله فرح پهلوي در تهيه هديه براي جشن پانزدهمين سال تولد رضا پهلوي پرداخته است. اين روزنامه در گزارش خود تحت عنوان «پسري كه همه چيز دارد» چنين مي‌نويسد:
مشكل چه چيز خريدن براي نزديكترين و عزيزترين افراد به عنوان هديه ايده‌آل انسان را به آشفتگي سوق مي‌دهد. اما بياييد در اين فصل شادي‌بخش درباره خانواده شاهزاده‌اي كه در هر جشن تولد و يا عيد با مشكل بزرگي روبروست بيانديشيم. ولايتعهد رضا پهلوي پانزده ساله پسر شاه ثروتمند ايران كسي است كه راضي نگاه‌داشتن وي كار مشكلي است. وي از هنگامي كه در گاهواره بود تاكنون هداياي زيادي دريافت داشته است. علياحضرت فرح مادر وليعهد ايران ابروان خود را در هم كشيده و با كشيدن آه گفت من نمي‌دانم ديگر چه هديه‌اي به او بدهم.» شهبانو دستهاي خود را به نشانه ناراحتي بالا برده و گفت به پسري كه همه چيز دارد چه مي‌توان هديه كرد؟ بديهي است انتخاب يك هديه صحيح براي جواني كه روزي شاهنشاه يا شاه شاهان و ظل‌الله و مركز عالم خواهد شد كار بس دشواري است. دادن هديه طلا و برليان به وزن خود او تلف كردن وقت است. زيرا شمش‌هاي طلا و ساير اشياء قيمتي در گاوصندوق‌هاي بانك به نام او گذارده شده است و نيازي به پول نقد هم ندارد. نوجوانان آرزوي كاخ براي خود مي‌نمايند ولي وليعهد رضا پهلوي كاخ شاهنشاهي دارد و اين كاخ مرمر در وسط كاخ نياوران، آنجايي كه والدينش زندگي‌ مي‌كنند واقع گرديده است. وي داراي يك سگ از نژاد اسپانيايي است كه هنگام ورود به كاخ از او استقبال مي‌نمايد و يك اطاق ناهارخوري با نور شمع دارد كه از دوستان خود در آن پذيرايي مي‌كند و آخرين مدل وسايل موسيقي استريو دارد كه موزيك‌هاي مدرن از آن پخش كند و در باغ كاخ يك استخر دارد و اين كاخ براي هر جوان تنها ايده‌آل محسوب مي‌گردد. صد سال قبل پسر شاه ايران براي خود در كاخ حرم تشكيل مي‌داد ولي در ايران مدرن امروزي ديگر اين طور نيست ولي با وجود اين ولايتعهد از داشتن دوستان مؤنث برخوردار است. وي در مدرسه‌اي مي‌رود كه دختر و پسر با هم هستند و دختران اين مدرسه جزء قشنگ‌ترين دختران ايران محسوب مي‌شوند.
علياحضرت شهبانو شخصاً تحصيلات دوشيزگان را نظارت مي‌فرمايند. بنابراين كليه آنها از آنگونه تحصيلات برخوردارند كه براي ملكه بودن لازم است شايد احتمالاً يكي از دوشيزگان دوران تحصيل روزي عروس دربار شود.
والاحضرت علاقه‌مند به داشتن اتومبيل شخصي هستند. علياحضرت فرمودند گرچه وي هنوز بسيار جوان است، در سيزدهمين جشن تولد خود از مادر بزرگ خود يك اتومبيل «مي‌ني» هديه گرفت. والاحضرت در باغ كاخ مثل قهرمان، اتومبيل‌راني مي‌فرمايند و گاهي از دوچرخه و موتورسيكلت استفاده مي‌كنند والاحضرت علاقه وافري به پرواز داشتند و در سن 14 سالگي تنها هدايت هواپيمايي را به عهده گرفتند. علياحضرت شب قبل از پرواز نگراني خود را ابراز داشتند و فرمودند من حتي براي آني نتوانستم بخوابم. وقتي والاحضرت با هواپيما از زمين بلند شد گوئي من مردم و تا هواپيما به زمين نشست زنده نشدم. موقعي كه والاحضرت براي مسافرت رسمي به مصر با هواپيما عازم آن كشور شدند شخصاً هواپيماي جت را به زمين نشاندند. والاحضرت علاقه وافري به فوتبال دارند و فرانك فارل مربي فوتبال به والاحضرت فن بازي فوتبال را تعليم مي‌دهد. والاحضرت اميدوارند تيم فوتبال ايران را در المپيك 1976 رهبري نمايند. والاحضرت در كليه ورزشها مهارت دارند و انواع وسايل اسكي و اسكي روي آب و وسايل شكار زير آب دارند كه مي‌توان با اين وسايل يك مغازه را كامل پر كرد.

لندن، خبرگزاري پارس، 20 آذر

این مطلب تاکنون 7030 بار نمایش داده شده است.
 
     استفاده از مطالب با ذکر منبع مجاز مي باشد.                                                                                                    Design: Niknami.ir